10 najczęściej używanych języków w Internecie w kampaniach marketingu tłumaczeniowego

Udostępnij:

Twoja firma musi mieć wielojęzyczną strategię marketingową, jeśli chcesz utrzymać przewagę nad konkurencją. Bez względu na branżę czy rynek, na którym działasz, Twoi klienci wciąż korzystają z Internetu w celach komunikacyjnych i handlowych. 

Oznacza to, że Twoja firma ma możliwość dotarcia do ludzi w różnych krajach i kulturach na całym świecie. Jednak, aby zaspokoić potrzeby klientów i zaangażować szersze grono odbiorców, konieczne będzie dostosowanie materiałów marketingowych do różnych języków. 

Ponieważ Twoja firma ma ograniczony czas i zasoby, będziesz musiał wybrać, które języki chcesz zlokalizować, aby obsłużyć swoje treści. Istnieje wiele zmiennych, które należy rozważyć, a jednym z elementów, o których należy pomyśleć, jest popularność każdego języka na całym świecie. 

Przyjrzyjmy się 10 najlepszym językom, które powinieneś wziąć pod uwagę przy lokalizacji swoich materiałów marketingowych, aby dotrzeć do jak największej liczby ludzi na całym świecie!

1. Angielski
Angielski jest jednym z najbardziej rozpowszechnionych języków na świecie. Język angielski jest używany w 106 krajach, a ponad 339 milionów osób posługuje się nim na co dzień. 

Oprócz tego, że jest to jeden z najczęściej używanych języków na świecie, angielski jest również najpopularniejszym językiem używanym w Internecie, dlatego też Twoja firma musi włączyć język angielski do swojej wielojęzycznej strategii marketingowej, jeśli jest obecna w Internecie. 

Jeśli Twoje treści nie są jeszcze w języku angielskim, pamiętaj o skorzystaniu z usług profesjonalnej firmy zajmującej się marketingiem tłumaczeniowym, aby dotrzeć do tej grupy odbiorców. Ponieważ angielski jest podstawowym lub dodatkowym językiem w tak wielu krajach, może on otworzyć wiele drzwi dla Ciebie.

2. Hiszpański
Jeśli mówisz o najbardziej rozpowszechnionym języku na świecie, to musisz wziąć pod uwagę język hiszpański. Chociaż hiszpański jest używany tylko w 31 krajach, posługuje się nim ponad 427 milionów ludzi. 

Jest to drugi najczęściej używany język na świecie, więc powinien być na szczycie listy do tłumaczenia marketingowego.

Podobnie jak angielski, tłumaczenie marketingu na hiszpański może pomóc Ci dotrzeć do dużej grupy konsumentów w wielu krajach na całym świecie. Nawet jeśli Twoja pula odbiorców jest niewielka, angielski i hiszpański marketing może pomóc Ci dotrzeć do szerokiego grona osób i otworzyć Twoje produkty i usługi na największą możliwą populację. 

3. Chiński
Chiński jest najczęściej używanym językiem na świecie, z ponad 1,3 miliarda użytkowników. Siła Chin w światowej gospodarce jest nie do przecenienia, a sama liczba osób posługujących się językiem chińskim oznacza, że jest to jeden z najważniejszych języków używanych w Internecie. 

Te czynniki sprawiają, że język chiński jest ważnym językiem, który należy rozważyć w swojej wielojęzycznej strategii marketingowej, jeśli próbują Państwo dotrzeć do szerszej bazy konsumentów. 

Chińska kultura jest notorycznie prywatna, a to sprawia, że znalezienie profesjonalnej firmy tłumaczeniowej jest trudne. Jeśli chcesz dokładnie przetłumaczyć i zlokalizować swoje treści, będziesz musiał pracować z rodowitymi Chińczykami, którzy posiadają rozległą wiedzę na temat chińskiej kultury. 

tłumacz

4. Arabski
Język arabski jest jednym z najszybciej rozwijających się języków pod względem liczby użytkowników i znaczenia gospodarczego na całym świecie. Podczas gdy Bliski Wschód jest w wiadomościach od dziesięcioleci, arabski jest używany przez konsumentów w całej Afryce, na Bliskim Wschodzie, a nawet w Europie. 

Największa grupa użytkowników języka arabskiego znajduje się w Egipcie i Iranie, ale te kraje mogą wkrótce być przewyższane przez liczbę konsumentów na całym świecie, którzy potrzebują treści przetłumaczonych na język arabski. 

Podczas gdy ilość treści w Internecie jest obecnie niska, Twoja firma powinna jeszcze rozważyć tłumaczenie treści na język arabski, jeśli chcesz zaokrąglić swoją wielojęzyczną strategię marketingową. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chcesz dotrzeć do klientów, którzy mogą przenieść się z Bliskiego Wschodu do innych krajów, pomagając pokazać, że zależy Ci na dając im treści w języku, który preferują.

5. Francuski
Francuski jest kolejnym bardzo popularnym językiem w Internecie, a to jest szczególnie prawdziwe w przypadku branż takich jak moda i produkty stylu życia. Ze względu na historyczne znaczenie, że Francja ma na całym świecie, można mieć pewność, że kultura francuska powinna być brana pod uwagę bez względu na to, jakie produkty lub usługi sprzedajesz online. 

Istnieje wiele francuskich głośników na całym świecie poza Francją. Miejsca takie jak Maroko, Wietnam i Kanada mają duże kieszenie rodowitych francuskojęzycznych obywateli, którzy potrzebują zlokalizowanych treści, aby zaangażować się podczas zakupów online. 

Współpraca z profesjonalnym biurem tłumaczeń może dać Twojej firmie przewagę konkurencyjną, gdy potrzebujesz zlokalizowanych treści dla francuskojęzycznych konsumentów. Tłumaczenie treści na język francuski może mieć pozytywny wpływ na Twój marketing i liczbę klientów, do których jesteś w stanie dotrzeć na całym świecie. 

6. Niemiecki
Niemcy wywarły trwały wpływ na historię i wydarzenia na świecie, a ze względu na ich duże znaczenie, kultura niemiecka przenika przez cały świat. W rezultacie, język niemiecki jest trzecim najczęściej używanym językiem w Internecie. 

Z prawie 77 milionami użytkowników na całym świecie, język niemiecki może pomóc Twoim marketingom dotrzeć do wielu różnych krajów, szczególnie w Niemczech i innych krajach Europy. 

Ponieważ Niemcy są jednym z największych eksporterów towarów ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, powinieneś rozważyć włączenie języka niemieckiego do swojej strategii marketingowej, jeśli chcesz obsługiwać te gałęzie przemysłu. 

7. Portugalski
W przeciwieństwie do innych języków z tej listy, portugalski nie jest używany przez dużą liczbę ludności na całym świecie. Jednak, mimo że język portugalski ma ograniczone zastosowanie globalne, powinieneś rozważyć jego użycie, ponieważ jest to podstawowy język Brazylii. 

Portugalski jest językiem ojczystym dla około 200 milionów ludzi na całym świecie. Jeśli chcesz rozszerzyć swój rynek na Amerykę Południową lub Europę, portugalski jest językiem, który powinieneś wziąć pod uwagę przy tworzeniu treści online. 

8. Rosyjski
Rosyjski jest językiem powszechnym zarówno w Rosji, jak i w innych krajach postsowieckich, takich jak Ukraina. Ponad 100 milionów internautów posługuje się językiem rosyjskim, dlatego powinien on być jednym z języków, które należy wziąć pod uwagę w swoich działaniach marketingowych, jeśli chcemy wejść na ten rynek lub dotrzeć do konsumentów z branż takich jak produkcja. 

Rosja stale się rozwija, a informatyka i globalny biznes rozszerzają swój zasięg na cały świat. Jeśli odwołujesz się do tej grupy odbiorców za pomocą swoich działań marketingowych, możesz usprawnić swoją działalność i nawiązać kontakt z większą liczbą potencjalnych klientów.

9. Japoński
Podobnie jak język portugalski, język japoński nie jest używany w wielu krajach na świecie. Jednak kraje te mają bardzo wysoką liczbę mieszkańców, co sprawia, że jest to bardzo popularny język. Mówi nim ponad 128 milionów osób, a obywatele krajów japońskojęzycznych są zazwyczaj bardziej zamożni i lepiej wykształceni.

Japończycy są nie tylko bardzo liczni w sieci, ale również bardzo dużo kupują. Z prawie 80 miliardami dolarów sprzedaży e-commerce w samym 2015 roku, japońskojęzyczni konsumenci są jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie narodów na świecie. 

Tłumaczenie Twojego marketingu, aby dotrzeć do tej publiczności, może nie tylko dać Ci dostęp do większej liczby klientów, ale do klientów, którzy są gotowi do zakupu.

10. Hindi
Ostatnim językiem na naszej liście jest hindi. Jest to kolejny język, który jest używany tylko w kilku krajach, dokładnie w 4, ale liczba osób posługujących się hindi wynosi ponad 260 milionów. Indie, jeden z tych języków, są drugim najludniejszym krajem na świecie.

Indie to rosnąca potęga, która cały czas rozwija swoją siłę ekonomiczną. To sprawia, że jest to jeden z największych rynków docelowych dla kampanii. Zdecydowanie powinien być uwzględniony w Twoim tłumaczeniu marketingowym.

Wybierz najlepsze języki, aby rozwinąć swój biznes
Jeśli prowadzisz marketing tylko w jednym języku, możesz przegapić poważne rynki. Aby poprawić swój zasięg, powinieneś przetłumaczyć swoje kampanie na wiele języków, w zależności od grupy docelowej. Dzięki kampaniom w tych dziesięciu językach, możesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów i rozwinąć swój biznes globalnie.

 

Warte uwagi

Zdrowe wskazówki dotyczące tłumaczeń...

W 2015 roku magazyn Smithsonian opublikował artykuł, w którym wskazał na krytyczną potrzebę tłumaczeń szpitalnych w instytucjach w całych Stanach Zjednoczonych. Świadczenie usług dla...

Sekcje portalu